SP: Pantein-Vivent failliet; Rutte/Samsom bedankt!

17 januari 2015

SP: Pantein-Vivent failliet; Rutte/Samsom bedankt!

Foto: Jan Raaijmakers / Jan Raaijmakers

Huishoudelijke Hulp Pantein-Vivent B.V. is failliet. De rechtbank Oost-Brabant heeft woensdag het faillissement uitgesproken. Wat de SP Bernheze al vreesde, is gebeurd! De keiharde bezuinigingen uit Den Haag doen de huishoudelijke hulp de das om. Het kabinet Rutte/Samsom heeft geen enkel oog voor de mensen. Zuidzorg Eindhoven is bereid de dienstverlening over te nemen.

Rutte/Samsom

Het VVD-PvdA kabinet van Rutte en Samsom begint nu diepe sporen achter te laten. Sporen van uitholling van zorg en hoge werkloosheid onder de thuishulpen. Het faillissement van Pantein-Vivent past daar precies in. Door radicaal bezuinigen zonder enig oog voor de menselijke maat, gaat het fout. In navolging van Thebe is nu ook Pantein-Vivent het slachtoffer. Ruim 6.100 cliënten in onzekerheid over hun thuiszorg. Ruim 1.800 mensen hun baan kwijt. De SP Bernheze is hier kwaad over. Het is duidelijk dat de regering van Rutte en Samsom, vanuit Den Haag, dit onheil heeft aangericht. En de medewerkers waren van zeer goede wil. Zij hebben onlangs 20% salaris ingeleverd om Patein-Vivent te redden. Maar ook dat was niet genoeg. Nu is er gelijk een kaper op de kust. Zuidzorg. Zij willen, onder hun voorwaarden, wel de krenten uit de pap hebben. En zij gaan bepalen wie er z’n baan mag houden en tegen welk salaris. Moeten deze medewerkers dan nog meer inleveren? De SP Bernheze vindt dat er vanuit de hele regio een krachtig signaal naar Den Haag moet. Een signaal van: “zo kan het niet langer”!

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

SP Bernheze