SP: Subsidie jeugdleden (sport)clubs blijft!

8 november 2014

SP: Subsidie jeugdleden (sport)clubs blijft!

In moeilijke tijden wordt er overal op bezuinigd. In heel Nederland en ook in Bernheze. Maar één afspraak in het bestuursakkoord 2014-2018 staat voor de SP. Niet bezuinigen op de subsidies voor jeugdleden van verenigingen. Op die manier ontzien we de meest kwetsbaren in onze samenleving. De opgroeiende kinderen. Zij kunnen onbekommerd blijven deelnemen aan sport en cultuur. De gemeente ondersteunt dat door een jaarlijkse subsidie per jeugdlid.

Begroting 2015

In de begroting 2015 zitten onvermijdelijke bezuinigingen. De SP neemt daar verantwoording voor. Bezuinigen is niet leuk. Voor niemand. Maar geld wat we niet hebben kunnen we niet uitgeven. In de periode 2010-2014 is al voor ruim 3,9 miljoen euro bezuinigd. De SP weet wat bezuinigen is. Omdat de SP toen de gemeente mee bestuurde met een eigen wethouder. Rein van Moorselaar.  In 2015 is opnieuw een bezuiniging nodig. Van ruim 710.000 euro. Die is inmiddels ingevuld. Altijd in overleg met betrokkenen. Dat wil de SP Bernheze ook. Communicatie met de mensen. Het gaat immers om de mensen. Maar de verenigingen en sportclubs met jeugdleden worden ontzien. Dat heeft de SP voor deze bestuursperiode (2014-2018) afgesproken. Voor jeugdleden ontvangen de verenigingen en sportclubs dus nog steeds subsidie. Als geen ander kent de SP het grote belang van deelname aan het verenigingsleven. Van groot belang voor opgroeiende kinderen. Op die manier leren zij wat het is om samen dingen te doen. Rekening houden met elkaar. Niet iedereen kan alles even goed. Maar we laten wel iedereen meedoen in Bernheze.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Toon van Vugt

Raadslid SP