SP: Bouwen aan ’t Dorp 59-69 Heesch

18 oktober 2014

SP: Bouwen aan ’t Dorp 59-69 Heesch

Al geruime tijd vertraagt de ontwikkeling van het project ’t Dorp 59-69 in Heesch. Vooral belangrijk vanwege de sociale huurwoningen die hier gebouwd worden. Sociale huurwoningen komen we heel veel te kort. Iedere sociale huurwoning die erbij komt juicht de SP toe. Jammer dat een plan als ’t Dorp 59-69 telkens vertraagd wordt. Daar heeft niemand wat aan. Zeker in een tijd van economische crisis zijn ondernemers die hun nek uitsteken van groot belang. Werkgelegenheid in combinatie met sociale woningbouw.

Bouwen

Een nieuwbouwplan aan ’t Dorp 59-69 te Heesch staat al jaren stil. Het staat stil omdat partijen er met elkaar niet uitkomen hoe verder na de nieuwbouw. Met gezond verstand en redelijk overleg kun je ver komen. De SP doet daarom nogmaals een beroep op partijen tot praten met elkaar. De gemeenteraad is daar geen partij in. Dat is tussen partijen die een conflict hebben over huurovereenkomsten. Het grote belang van de sociale woningbouw wordt onderstreept door een bijdrage van de gemeente aan dit project. Normaal staat de SP daar niet bij te juichen, want ondernemen blijft ondernemen. Het houdt risico’s in. Maar in dit geval worden er woningen gebouwd die niet rendabel zijn. Maar ze zijn wel van groot belang! Dat geeft namelijk aan 13 gezinnen met een smalle beurs de kans op een woning die betaalbaar is. In deze categorie is het te kort aan huizen groot. Met ’t Dorp 59-69 dragen we een stukje bij aan de oplossing van de woningnood in Bernheze.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Frenky Heurkens

Voorzitter SP Bernheze