SP: Zorgen over de zorg

25 mei 2014

SP: Zorgen over de zorg

Met veel inwoners van Bernheze maakt de SP zich zorgen.  Zorgen over de zorg aan onze ouderen, zieken en gehandicapten. De SP wil dat dit goed geregeld blijft. Als er minder geld beschikbaar is, zullen we daar heel slim mee om moeten gaan. Zelf als gemeente strak de regie voeren. Zorgen dat Bernheze ZELF bepaalt waar het geld heen gaat.

Handen aan het bed

Het geld dat we aan WMO zorg kunnen besteden, zal de komende jaren minder worden. Dat ligt niet aan de gemeente, maar aan de Haagse politiek van VVD en PvdA. Steeds meer mensen gaan zorg nodig hebben. Dat vraagt uiterste zorgvuldigheid. In Bernheze neemt de nieuwe coalitie met de SP die zorgvuldigheid in acht. In het coalitieakkoord is een vangnet in de WMO afgesproken. Hier tekent zich het sociale karakter van deze coalitie af. Mensen vallen in Bernheze niet tussen de wal en het schip. Daar zorgt de SP mede voor! Wat de SP vooral wil, is al het beschikbare geld aan zorg besteden. De handen aan het bed en niet ver van het bed!  Managers met belachelijke salarissen en allerlei overhead willen we niet als SP. Daar wordt de zorg niet beter van. Daar hebben mensen  niets aan.

Signaal

Geef a.u.b. een signaal af aan de SP als er iets niet goed gaat op gebied van zorg. Graag verzamelt de SP zaken die niet goed lopen. Wat we als SP weten, daar kunnen we iets aan doen. Wat we niet weten, dat is moeilijk te verhelpen. De SP staat open voor uw opmerkingen.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Fractievoorzitter SP