SP: Opnieuw 4 jaar 100% sociaal meebesturen.

8 mei 2014

SP: Opnieuw 4 jaar 100% sociaal meebesturen.

Op 19 maart heeft de kiezer in Bernheze de SP beloond. Dit met een extra (4de) zetel in de gemeenteraad. Nogmaals dank daarvoor. Na een periode van intensief onderhandelen, is een nieuw gemeentebestuur gevormd. Daar zit de SP opnieuw bij. Het akkoord is op 7 mei 2014 getekend. Onder toeziend oog van de gezamenlijke pers. Rein van Moorselaar (foto) is opnieuw de wethouder voor de SP. Een waardering voor zijn geweldige werk de afgelopen 4 jaar!

Coalitiepartij

De komende vier jaar, tot 2018, is de SP Bernheze opnieuw een coalitiepartij. Met Rein van Moorselaar levert de SP Bernheze een wethouder. Om het voorbeeld in  onvermijdelijke bezuinigingen te geven, gaat Rein 100% aan de slag met een taakomvang van 0.8 fte. Een besparing van 20%. Voor de SP was van groot belang dat de zorg in Bernheze goed geregeld blijft. Zie het verkiezingsprogramma van de SP Bernheze 2014-2018. Citaat: geen bezuiningen op de zorg, kwaliteit staat voorop. Dat is in het coalitieakkoord ook vastgelegd. In de WMO komt een sociaal vangnet. Mensen die zorg nodig hebben, krijgen altijd zorg. Daar is het vangnet voor. Professionals krijgen de  regie in de zorg en geen managers in Ferrari’s. In de jeugdzorg blijft een PGB mogelijk. Mensen met een uitkering kan om een tegenprestatie gevraagd worden. Maar die moet wel zinvol en kortdurend zijn. Verder mag er geen regulier werk verdrongen worden. Dus we gaan geen mensen ontslaan om er vervolgens iemand uit de bijstand heen te sturen. Niet in Bernheze! Hier blijven we 100% sociaal.

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Frenky Heurkens

Voorzitter SP Bernheze